Gaat heen en vindt uzelf!

7 mei 2016 - Enschede, Nederland

Daar zit ik dan, twee uur voordat ik vertrek. Al een jaar lang ligt dit plan klaar en heeft het zo ver weg geleken, heel ver weg, maar vandaag is het ineens zo ver. Vandaag stap ik op de fiets met de planning om over iets meer dan een maand mijn fiets in het warme strandzand van de Middellandse Zee te laten vallen, in het zuidelijkste puntje van Frankrijk.

Hoe ik daar zo op ben gekomen? Dat zal ik eens vertellen. Ik wil al een tijdje een tattoeage en heel toevallig zit mijn favoriete tattoo-artiest in Zuid-Frankrijk. Een jaar geleden, toen ik tot de conclusie kwam dat ik me geen vliegticket die kant op kon veroorloven, bedacht ik: 'Fuck it, ik ga gewoon op de fiets!'. Maarja, dat zou veel voorbereiding kosten, spullen aanschaffen en trainen, dus ik besloot het een jaartje voor me uit te schuiven. Inmiddels zijn we een jaar verder, ben ik niet veel meer getraind dan een jaar geleden, maar wel een heleboel voorbereidingen verder en gaat het inmiddels meer om de reis en de ervaring zelf dan om de tattoeage. In mijn zoektocht naar fietsroutes kwam ik uit bij 'De groene weg naar de Middellandse Zee', die mij -heel toevallig- ernstig dichtbij de tattoomeneer zou kunnen brengen.

Ach ja hè, je bent jong en je wilt wat... De een gaat backpacken in Thailand, de ander op de fiets naar Zuid-Frankrijk:) Tijdens mijn zoektocht naar een goede fiets, vroeg een medewerker van die desbetreffende fietsenwinkel: 'Wat ben je van plan dan?' - 'Op de fiets naar Zuid-Frankrijk.' - 'Met volle bepakking?' - 'Ja, met volle bepakking.' - 'Jij gaat terug naar de natuur, terug naar jezelf?!' - 'Ja, ik ga terug naar mezelf.'

Alles is ingepakt, zelfs de pindakaas gaat mee! Ik zal zo mijn spulletjes eens op mijn fiets gaan sjorren en nog een zenuwplasje doen. Dan vul ik het adres van de camping in, in de Mio en als ze me dan de goede weg heeft gewezen en ik vanavond voor mijn tentje zit zal ik een foto plaatsen van mijn vertrek.

1. Joop mellee:
    veel plezier
    welke plaats aan de cote d'azur?
    topper!!!
    Knap hoor lieverd!
    Ik ben trots op je! Xxx
  5. Maureen Vaes:
    7 mei 2016
    Wow, wat een avontuur, succes! :)
  6. Oma:
    7 mei 2016
    Hoe is de eerste dag gegaan?xxxxx oma.
  7. Anja de tante:
    7 mei 2016
    Oehhhh, dat wordt een spannend avontuur!
    Veel meewind, weinig zadelpijn en zonnige kilometers gewenst!!
    Ik ga je op de 'voet' volgen :)
  8. Jenny Wijnands Out:
    8 mei 2016
    geweldig, dit reisverslag is er een om te lezen...ben benieuwd of die tattoo mee naar huis komt
  9. Vincent:
    8 mei 2016
    Respect hoor! Ik vind 2 uur in de auto al veel, laat staan op de fiets:-) Hoeveel kilometer moet je per dag afleggen om je reisdoel te halen? Heel veel succes, we gaan je volgen!
  10. Nico Deinum:
    8 mei 2016
    Hee lieve meid, wij vinden het hartstikke stoer wat je doet !! Tot zo in Venlo xxx
  11. Ellie:
    8 mei 2016
    Geweldig ik hou mij op de hoogte van je spannende reis.
  12. Nico Deinum:
    9 mei 2016
    Ha Pam, je bent nu alweer een paar uurtjes aan het fietsen, dus alweer een eind onderweg. We vonden het heel gezellig dat je bij ons een tussenstop hebt gemaakt. En voor nu, veel succes en plezier.